21 Ağustos 2011 Pazar

SEN DEĞİL MİYDİN? - İbrahim Kılıç












                                  -Canım "annem"e-

 Bize sevgisini sonuna kadar veren,
 Koruyup, kollayıp, gözeten,
 Yemeyip yediren, içmeyip içiren
           Sen değil miydin?
 Belki mecbur kaldın,
 Ayrı kaldın bizlerden,
 Ama yüreğinde hep aynı duyguyu taşıyan,
          Sen değil miydin?
 Kah Numure Hastanesi'nin eter kokulu odalarında;
 Kah Bilmem ne Hospitalların
 Labirenti andıran bembayaz odalarının
 Kireç beyazı tavanlarında
 O kireçten daha beyaz  bir suratla
 Bir hançer gibi bakışlarını tavana saplayıp
 Hıçkırıklarını yastıklara boğan,
          Sen değil miydin?
 Bazan kırdığımız,
 Bazan üzdüğümüz,
 Bazen de yok saydığımız,
          Sen değil miydin?
 Şu an
 Sevgine, ilgine o kadar muhtacım ki;
 Anlatamam....
 Özledim seni garib anam, özledim!...
     Kokunu özledim...
        Gülden daha güzel,
             Gül yüzünü özledim....

 O sımsıcak kucağını özledim...
 Ayın ondördünü bile kıskandıran
 Mah cemalini özledim

 Sen hep karşılıksız sevdin
 Sen sonuçta paylaşmayı sevdin
 Sen sonuçta üzülmeyi sevdin...
 Bütün her şeye rağmen,
 Bizleri yine seven
             Sen değil miydin?

 Yıllar geçti be garib anam
 Sen benden ayrı düşeli...
 Izdırapların, çilelerin
 Envai türünü sen çektin!

 Bizim için aslında,
 Çürüttün kendini be Anneciğim!
 Seven fedakarlık yaparmış;
 Fedakarlık yapan,
      Hep sen değil miydin
                Canım anam!
 Özlemlerim isyanlara döndü:
     Gel anam;
         Al beni,
           Yine sar yavrunu koynuna!
               
 Her hastaneye yatışında
 Ölgün, baygın bakışlarında bile
 Yine biz vardık...
 O halinle bile gülümsemeye çalışan
      Sen değil miydin  Anneciğim!
 Neşter darbelerine ve ilaç kokularına aldırmadan,
 Her seferinde dimdik ayakta durmaya çalışan
      Sen değil miydin Anneciğim!...


Seni anlatmaya dünya literatürü kifayet etmez:
 Evet..
        Ben
              seni
                   çok seviyorum, seveceğim
                                Canım Anneciğim!


                          İbrahim Kılıç

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 yorum: on "SEN DEĞİL MİYDİN? - İbrahim Kılıç"

Yorum Gönder